Opening stiltecentrum

Sinds zondag 11 juni 2023 heeft Zuid-Beijerland een stiltecentrum. Met de opening daarvan werd de laatste hand gelegd aan een periode van onderhoud en opknappen van het kerkgebouw. Na de fusie van de Hervormde en Gereformeerde kerk werd in 2003 gestart met de kerkzaal. In 2007/2008 volgde de renovatie en uitbreiding van De Ark, in 2018 gevolgd door een opknapbeurt voor de kerkenraadskamer en de ruimten achter de kerkzaal. Dit jaar werden de drie voorportalen aangepakt en werd van de oude garderobe een stiltecentrum gemaakt.

De Eendrachtskerk telt vele vrijwilligers. Vijf van hen hebben zich in de afgelopen maanden ingezet om dit alles te realiseren. Zij werden door voorzitter kerkrentmeester Hans van Brakel letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet.

Het stiltecentrum is een speciaal ingerichte ruimte waar iedereen, ongeacht geloof of overtuigingen, terecht kan voor bezinning, meditatie, gebed of gewoon een moment van rust te midden van de drukte van alledag. Het is geopend op donderdag, vrijdag en zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.