In Eendracht

IN EENDRACHT is het maandelijkse informatieblad van de Eendrachtskerk. Dit blad wordt voornamelijk via e-mail verspreid onder de gemeenteleden, bij degenen waarvan geen e-mailadres bekend is wordt dit blad thuis bezorgd. Om een versie te lezen klikken op de link van de betreffende versie van dit jaar:

U heeft gisterenavond (24 januari 2024) de digitale versie van “In Eendracht” voor februari ontvangen. De papieren versie van In Eendracht zal er deze keer anders uitzien dan u gewend bent. Dat komt doordat het leasecontract van de copyprinter afloopt en we ons momenteel oriënteren op andere drukkers. Dit in goed overleg met Leen en Bets Naaktgeboren, die ruim 30 jaar het drukwerk hebben verzorgd. Niet alleen voor de kerk, maar ook voor de Rommelmarkt, Hosanna, Crescendo, Inspiration enz. We zijn hen daar zeer dankbaar voor!

Een andere drukker betekent ook dat de boekjes gevouwen en geniet worden geleverd, een klus die jarenlang werd uitgevoerd door Nely Batenburg, Nel Bottenberg, Teuny van der Giesen, Leny Jongman, Marijke van Leeuwen en Nel de Regt. Ook hen bedanken we hartelijk voor hun tijd en inzet!

De redactie van In Eendracht blijft in de vaardige handen van Bets Naaktgeboren en Jacqueline Voogt.

Namens het CVK

Bijeenkomst rondom middelengebruik en mentale welzijn bij jongeren

Zoals eerder gecommuniceerd organiseert de ChristenUnie Hoeksche Waard op D.V. woensdagavond 17 april a.s. een bijeenkomst rondom middelengebruik en mentale welzijn bij jongeren.

Vanuit de ChristenUnie maken we ons zorgen over deze onderwerpen en willen hier zoveel mogelijk aandacht voor. Juist ook binnen kerken, waar in deze gemeente nog relatief veel jongeren betrokken zijn, om onze jongeren goed toe te kunnen rusten.

Deze avond verzorgd onder andere Stichting Chris en Voorkom! een interactief programma met betrekking tot het mentale welzijn van jongeren en dit in relatie tot middelengebruik.

Wij hopen zoveel mogelijk jeugdwerkers en kerkelijk vertegenwoordigers te mogen ontmoeten op D.V. 17 april a.s.

Locatie Gemeentehuis te Oud-Beijerland, W. van Vlietstraat 6, 3262 GM Oud-Beijerland.

Programma van de avond:

19:30 uur: Inloop met koffie/thee.

20:00 uur: Opening door Alma Vervelde, fractievoorzitter ChristenUnie Hoeksche Waard

20:15 uur: Korte toelichting door Jurrian Hensen waarom deze avond georganiseerd wordt.

20:20 uur: Interactieve presentatie Stichting Chris en Voorkom!

21:30 uur: Informeel napraten onder het genot van een drankje.

22:00 uur: Einde programma

Liturgie

Elke week wordt er voor de komende dienst een liturgie gemaakt.. Hieronder staan links naar de pdf-varianten van de laatste liturgieën.

Actuele ontwikkelingen binnen de EO

Een paar keer per jaar stuurt de EO een update over actuele ontwikkelingen binnen de EO die interessant kunnen zijn om te gebruiken in de kerk. Bijvoorbeeld voor kringen, jeugdgroepen, jongvolwassenen-groepen, kinderwerk en (pre)marriage courses.

In deze mail introduceert de EO twee nieuwe podcasts, handige materialen, een documentaire over de zoektocht van BEAM-redacteur Wilke Stuij én praten we u bij over het grootste christelijke jongerenevent van Nederland, de EO-Jongerendag.

Terugblik op 11 april 2024, de wijkavond van wijken 3 en 4

Om 16.00u kwamen de eerste mensen binnen en kregen een kopje koffie met wat lekkers. Nadat iedereen binnen was die mee wilde doen aan de activiteit opende Ria de middag met 1 Korintiërs 12: Want een lichaam is één geheel, maar bestaat wel uit verschillende lichaamsdelen. Al die lichaamsdelen vormen samen één lichaam. Zo is het ook met Christus.  Want we zijn allemaal in één Geest ondergedompeld, zodat we samen één Lichaam werden.

Daarna zetten we onze creativiteit in door op papier een omtrek van onze hand te maken en deze te versieren. Na het versieren verzamelde werden de handen verzameld en plakte Paula deze handen op een papieren boom om zo te laten zien dat we met elkaar één geheel vormen.

Deze boom kunt u zondag 14 april 2024 zijn tijdens de dienst.

In een gezellige en ontspannen sfeer kwamen er steeds meer mensen binnen en uiteindelijk gingen we met ruim 40 volwassenen en 6 kinderen pannenkoeken eten wat, zoals een van de aanwezigen het verwoordde, echt als verbinding voelde.

Hieronder een kleine sfeerimpressie

Musical: Jezus leeft

Kerk in het Dorp: Energie

Aanstaande donderdagavond 04-04 om 20:00 uur is de volgende presentatie in het kader van Kerk in het Dorp zijn. Dit keer over het onderwerp Energie. Jan Wegman neemt ons mee in de werking van de energie markt en alle uitdagingen die zich daar momenteel allemaal in voor doen. Hij zal ons ook een vergezicht geven over de veranderingen die de komende jaren in de energie markt en de energie beprijzing plaats zullen vinden.
Nodig svp ook mensen uit jullie eigen kennissen kring uit.