Weeksluitingen Heemzicht

Maart 2022,

Weeksluiting Heemzicht

De weeksluitingen in Heemzicht mogen na 2 maanden gelukkig weer gehouden worden!!!! Wat een positief nieuws, natuurlijk wel met allerlei restricties, maar het kan en mag weer.

Wat fijn om de bewoners van Heemzicht weer te mogen verwelkomen, om elkaar rondom het woord van God te kunnen ontmoeten.

Na een tijdje met Gretha meegelopen te hebben mag ik, sinds dit jaar, namens onze kerk helpen met de organisatie.

Er is een commissie geestelijke verzorging Heemzicht. Hierin zijn alle kerken van Goudswaard, Piershil, Nieuw Beijerland en Zuid Beijerland vertegenwoordigt. Via een rooster verzorgen deze kerken bij toerbeurt de weeksluiting. Per gemeente 6 a 7 x per jaar. Zodat alle gezindten aan de beurt komen. Deze diensten worden verzorgt door ouderlingen van de diverse kerken. (alleen bij Piershil verzorgt de predikant de dienst.)

Rond de kerstdagen heeft deze commissie, bij alle bewoners van Heemzicht een kerstpakket bezorgd. Dit was een dankbaar werkje, waarbij soms ook bijzondere, onverwachte gesprekken ontstonden.

Vrijwilligers, uit de gemeente die de beurt heeft, halen de mensen op bij hun kamer om hen naar “Het Achterste” te brengen. (momenteel, door Corona, naar het restaurant), waar de ouderling en organist al klaar zitten om de mensen te verwelkomen.

Er wordt een korte overdenking gehouden en de mensen zingen met elkaar bekende liederen (afhankelijk van de corona-maatregelen), onder begeleiding van het orgeltje of keyboard.

Daarna nog gezellig een kopje koffie drinken, met wat lekkers en een praatje.

De bewoners kijken er echt naar uit, daarom is het zo fijn dat het weer door mag gaan. En hopelijk kunnen we binnenkort ook weer de mensen van de aanleunwoningen verwelkomen.

Paula van der Wel.